...

Parodontológia

Fogkő, sérült zománc, fogak elszíneződése - Kezdőlap

A parodontitis fogágygyulladás, amit a parodontózissal vagy fogínysorvadással szoktak keverni. A parodontitis esetében a folyamat teljesen fájdalommentesen terjed, ezért a páciensek gyakran csak nagyon későn veszik észre. A kialakult parodontitis első jelei a vérző fogíny a mindennapos fogmosásnál és az íny elszíneződése. Az íny már nem feszes és rózsaszín, hanem az ínyszél élénk piros színű, gyulladt, duzzadt. Ennél azonban sokkal fontosabb a fogak tartó szöveteinek gyulladása és a fogak körüli csontfelszívódás.

A tervszerű parodontológiai kezelés célja a rögzítő apparátusban, a fogak és az íny közötti tasak mélyén lévő gyulladt szövet mechanikai eltávolítása. A gyulladást baktériumok okozzák, melyek a tasak mélyére hatolva megtelepednek, es akár a foggyökeret is elérhetik. A mélyebb tasakokból a baktériumok nem tisztítható ki otthoni körülmények között. A foggyökér körül kialakult gyulladás csontfelszívódás okoz, így amennyiben nem állítjuk meg tervszerűen parodontológiai kezelésekkel a gyulladást, súlyos csontveszteséggel kialakuló állapot jön létre, amely a fogak meglazulásához, vagy akár elvesztéséhez is vezethet. A modern parodontológiai kezelések kevésbé terhelik a szöveteket. Helyi érzéstelenítésben végezzük, egy lekerekített kanállal (ún. kürettálás) kiemelve a tasakból a gyulladt szöveteket. Ennek a kíméletes eljárásnak köszönhetően műtét csak jelentős mértékű csontveszteség estén, és nagyon mély tasakképződésnél szükséges.

A fogágybetegség hatékony kezelésének alappillére az otthon végzett jó szájhigiénia, valamint a rendszeres részvétel professzionális konzultációnkon. Ezen alkalmakkor időt szentelünk a megfelelő szájhigiénia alkalmazásának elsajátítására: bemutatjuk a helyes fogmosási technikát, ismertetjük a fogak közötti terület megfelelő tisztításának módját, illetve – ha szükséges – egyéb, személyre szabott tisztítási módszerekkel ismertetjük meg.

Dental Studio

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.